Gyakori kérdések
Reméljük, hogy segíthetünk....

   Megéri otthon kiépíteni az elektromos autó töltés lehetőségét?

A válasz egyértelműen IGEN! A közterületeken illetve a mindenki számára elérhető töltőpontokon minimum 2,5-3 szor drágábban töltheti fel autóját, mint az otthon rendelkezésre álló tarifával! Az otthonában szakszerűen kiépített AC gyorstöltő berendezés kivitelezési költsége az  áram árának különbségéből adódóan - az autó áramfogyasztásától függően  -  20.000 - 40.000 km alatt megtérül! 

   Építkezem, felújítok és később gyorstöltő kiépítését is tervezem. Milyen keresztmetszetű kábelt érdemes már az építéskor telepíteni ahhoz, hogy később valamennyi elektromos autóhoz használható legyen a kiépítés?

A vonatkozó előírások és szabványok figyelembe vételével, az áramvételi pont és a töltőberendezés és/vagy a szükséges segédberendezések kapcsolódoboza között az alábbi kábelek alkalmazását javasoljuk:

20 méter távolságig minimum 6mm2,

35 méter távolságig minimum 10mm2, 

50 méter távolságig minimum 16mm2...

A fenti értékek meghatározásánál 22 kW-s töltőberendezés használatát feltételeztük. 

  Társasházban, saját költségen szeretném kiépíttetni az elektromos autó töltést. Hogyan tudom korlátozni a töltés lehetőségét?

A legegyszerűbb - és legolcsóbb - megoldás a töltés lehetőségének korlátozására, olyan töltőberendezés alkalmazása, amely használati kulccsal van ellátva. Kínálatunkban ilyen pl. a WEBASTO PURE modell vagy a MENNEKES AMTRON STANDARD típus.

 Mennyi a különbség a teljes fenntartási költséget tekintve egy elektromos és egy hagyományos, robbanómotorral ellátott autó között?

Az eddig tapasztalatok szerint, 4 éves időszakot figyelembe véve, és évi 20.000 km futásteljesítménnyel számolva a teljes fenntartási költségkülönbség nagyjából 1,5 - 7 millió Ft között alakul. Ennyivel olcsóbb lehet egy elektromos autó használata egy hagyományos benzines vagy dízelüzemű autóhoz képest.

    Mennyi áram szükséges a 11 kW-s illetve a 22 kW-s töltőberendezések használatához? 

A 11 kW-s töltőberendezések működéséhez 3 x 16 Amperre van szükség, a 22 kW-s töltők pedig 3 x 32 Ampert igényelnek a működésükhöz.  

   Az elektromos autóm 7,2 kW-tal tölthető... Elegendő 11 kW-s teljesítményű töltőberendezést vásárolnom?

A 7,2 kW töltési teljesítményre specifikált elektromos autók általában ún. egyfázisú inverterrel rendelkeznek. Amennyiben szeretnénk kihasználni a maximális töltési teljesítményt, akkor a válasz egyértelműen NEM ...

A 11 kW-s töltőberendezések csak 3,7 kW töltési teljesítménnyel rendelkeznek fázisonként, ezért nem tudják kihasználni az autó invertere által nyújtott töltési lehetőséget. Ezzel szemben, a 22 kW teljesítményű töltőberendezések fázisonként 7,4 kW töltési teljesítményre képesek, amivel maximálisan kihasználható az említett töltési lehetőség.

  Mi a tapasztalatuk, mekkora a teljes költsége (töltőberendezés + teljes kivitelezés) az otthoni töltés kialakításának?

Érdemes a legelején leszögezni, hogy minden telepítés más és más... A telepítés teljes költségét nagyon sok tényező befolyásolja - akár igen szélsőségesen is. Tapasztalataink szerint a magánházaknál kialakított töltési megoldások teljes költsége az esetek döntő többségében nettó 400.000,-  és nettó 700.000,- Ft közöttre tehető.

  Mennyi a különbség egy elektromos és egy hagyományos, robbanómotorral ellátott autó "üzemanyag" költsége között?

Az általunk ajánlott megoldásokkal, otthoni töltéssel elérheti hogy 100 km -t - az autó fogyasztásától függően - mindössze 600-1000 Ft körüli költséggel tehessen meg! Egy hagyományos benzin vagy dízel üzemű autóhoz képest ez jelentős megtakarítás, hiszen ezek az autók 100 km megtételéhez átlagosan 2400-3600 Ft körüli összeget emésztenek fel!

Kérdése van? Ne habozzon feltenni ! Keressen bennünket elérhetőségeinken ! 

Hívjon minket! +36-70-615-6348